Nyhetsarkiv 2013

 

Sverige cupen 2013!

2013-10-02

 

RMC final och sista tävlingen för säsongen, som jag ville avsluta på ett bra sätt. Det var 24 anmälda förare inför helgen och jag ville ta revansch från den sjunde MKR tävlingen som också hölls i Linköping.

 

Fredagen började bra. Eftersom det var en RMC tävling så var det träning dagen innan tävlingen. Minst 15 stycken förare körde under fredagens träning och jag var bland de tre snabbaste hela dagen.

 

På lördagen placerade jag mig på en tredje och femte plats under träningarna. Eftersom det var 24 förare som deltog, delades fältet upp i två grupper under tidskörningen och jag fick köra i den första gruppen. Jag fick andra bästa tid i min grupp och fjärde bästa tid efter att den andra gruppen hade kört.

 

I det första kvalheatet startade jag fyra, men jag fick en dålig start och tappade en plats. Jag fick alltså starta femma i andra kvalheatet. Jag fick en bra start, men jag kände att jag fick många knuffar bakifrån i starten. Efter 3 varv körde en ivrig förare på mig med full kraft och smällen var så kraftig att jag tappade min bakbumper. Jag blev flaggad på grund av tekniska problem, vilket betyder att föraren omedelbart måste köra in i depån. Detta innebar att jag fick starta på 15:de plats i förfinalen.

 

Förfinalen gick otroligt bra, då jag körde upp mig tio placeringar och kom femma i mål. Det var en mycket fin uppkörning och jag är nöjd över min prestation.

 

Jag fick starta femma i finalen och jag fick en jätte bra start: Jag plockade två placeringar och höll tredje platsen hela tvälingen.

 

Efter ännu en pallplats avslutade jag säsongen på ett bra sätt. Efter prisutdleningen samlades alla rotax förare för den årliga avslutningsmiddagen. Nu ser jag fram emot våren, då snön börjar smälta och tävlingarna börjar igen.

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Drömhelg i Göteborg!

2013-09-17

 

Nu var det dags för Göteborgs Stora Pris. Tanken var att jag och pappa skulle åka till Göteborg på torsdagen och sedan träna på fredagen. Därefter, på lördagen, skulle vi kolla på när de andra klasserna körde och på söndagen var det dags för mig att tävla.

 

Förra året gick det väldigt bra för mig i Göteborg. Denna gång var det Sveriges bästa förare som jag skulle tävla mot: ettan och tvåan i MKR-serien, tvåan i Norrlandscupen och topp fem i RMCn.

 

Redan på fredagsträningen hade vi fått fart i grejerna och jag kände att det gick bra. Eftersom att det var väldigt många klasser som skulle träna så fick vi inte mycket träningstid. Jag var tvungen att ta vara på vartenda varv och försöka förbättra mig.

 

På söndagsmorgonen var banan blöt och enligt väderprognosen skulle det regna hela dagen. Vi började dagen med ett träningspass där jag hade tredje bästa tid. Vi hade tyvärrbara tid med ett träningspass, eftersom det var många klasser som skulle hinna köra. När det sedan var dags för tidskörning hade banan torkat upp lite, men regndäcken var fortfarande på och jag fick till några riktigt bra varv och tog därmed pole position, alltså hade jag snabbaste tiden och skulle med detta starta etta i första kvalheatet. Det var jätte kul att vara snabbast när man tävlar mot de bästa förarna.

 

Det hade inte regnat något sedan träningen så banan hann torka ganska mycket. Frågan var nu om man skulle sätta på torrdäck eller ha kvar regndäck? Vi fick helt enkelt chansa och satte till sist på torrdäcken och som tur var gjordvi rätt val. Efter bara ett varv hade konkurrenternas regndäck redan överhettat så det var verkligen tur att vi bytte däck i sista minut annars hadejag nog inte vunnit det första heatet.

 

Inför kvalheat 2 startade jag etta och banan var helt torr. När vi åkte ut på uppvärmningsvarvet började det dock regna igen och jag hade inte rätt inställningar för regn. Jag tappade en plats och kom tvåa in i mål.

 

Med en andra och en första plats fick jag starta etta i förfinalen. Banan var helt blöt, men jag gjorde ändå en super start. Efter starten drog jag bara ifrån de bakom mig och var snabbast med en halv sekund! Jag vann förfinalen i regnet.

 

Sedan var det dags för final och jag startade etta igen. Det regnade mycket och jag ville bara ta mig in i mål. Jag fick en bra start igen och försökte bara att fokusera. Vi hade 12 varv att köra i finalen och efter 3 varv märkte jag att jag hade dragit ifrån nästan halva rakan! Jag fortsatte att hålla fokusen och helt plötsligt var det bara ett varv kvar. Det sista varvet tog jag det väldigt försiktigt för att säkra segern. Det kändes skönt när jag äntligen åkte ut på startomål-rakan för att ta målflaggan som vinnare. Jag kunde inte förstå att jag hade vunnit Göteborgs Stora Pris 2013! Det var helt sjukt! Äntligen fick jag stå högst upp på prispallen och ta emot första priset. Jag var överlycklig!

 

Nu ska jag fokusera på nästa tävling som också är den sista för säsongen. Detta race kommerjag att köra på hemmabanan i Linköping.

 

Nu ska jag avsluta den här säsongen bra.

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Uppkörningen i Järfälla

2013-09-10

 

Nu var det dags för tävling i Järfälla och dagen började inte bra. Jag körde bara fem varv på första träningen, eftersom en kabel som går runt spolen hade gått av så jag var tvungen att bryta den träningen. Trots detta hade fjärde bästa tid på denna träning och även under andra träningen. Under tredje och sista träningen hade jag tredje bästa tid och hittills hade karten funkat perfekt och jag var överlycklig.

 

Inför tidskörningen satte vi på nya däck och hade andra bästa tid, vilket gav mig en andra startposition till första kvalheatet. Jag var inte nöjd med detta resultat eftersom det här betydde att jag skulle starta på yttern och att starta på en yttre position är svårt då de som startar på inner har bättre spår.

 

Under första kvalheatet gjorde jag en bra start och tappade bara en position, vilket alltså betydde att jag hamnade på en tredje plats. När jag sedan skulle köra om föraren framför mig så blev jag knuffad bakifrån. Det gjorde att jag förlorade många placeringaroch hamnade på en 20:e plats. Jag lyckades dock tillslut körde upp mig till en 13:e plats på bara 5 varv, vilket betydde att jag skulle starta på 13:e plats under andra kvalheatet.

 

Precis som i det förra kvalheatet fick jag en superstart och jag hamnade på 9:e plats ur första kurvan. Jag fortsatte att köra upp mig några placeringar,men det var bara 8 varv kvar att köra, vilket innebar att det var lite tid kvar att köra upp sig på. Dock så lyckades jag ändå komma på en 6:e plats. Efter att jag kommit på 13:e och 6:e plats i kvalheaten fick jag alltså starta på 8:e startposition i finalen. Oturligt nog betydde detta att jag skulle starta på yttern igen. Inför finalen visste jag att jag hade farten, eftersom jag hade varit en av de snabbast i under kvalheaten, men nu behövde jag bara hålla mig lugn och köra upp mig sakta och försiktigt.

 

Jag började bra och plockade några platser i starten. Sedan så flöt allt på bra och tillslut låg jag på en 4:e plats. När det var ca 7 av 19 varv kvar att åka började det bli svårt att köra om, så jag avlustade finalen på en 4:e placering.

 

Jag är glad över att jag var snabbast i vissa kvalheat och att allting i karten stämde.Jag tror att jag hade haft en stor chans att vinna detta race om jag inte hade blivit avputtade från banan under första kvalheatet, men jag är ändå nöjd över min prestation.

 

Nu är det dags för tävling i Göteborg och förra året var jag väldigt snabb på den banan så vi får se hur det går iår.

 

 

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dåligt slut i Linköping

2013-08-29

 

Äntligen var det dags att tävla på hemmabanan. Inför tävlingen hade vi inte tränat så mycket och linköping banan är jag inte alls bra på fast ändå gick det bra under hela dagen.

 

På alla tre träningarna var jag andra snabbast och jag ville bli etta tills tidskörningen fast jag blev tvåa därmed. Jag hade alltså blivit tvåa hela tiden varenda pass!

 

Kvalheat ett fick jag en dålig start och var fyra ut ur första kurvan fast jag tog igen de platserna under kvalets gång och kom i mål som tvåa igen. Efter en andra plats i kalheat ett fick jag starta tvåa igen fast på kvalheat två fick jag en bättre start och höll andra platsen tills målgång. Jag tyckte att det verkade ganska roligt därför att jag hade kommit tvåa hela dagen.

 

Intill finalen startade jag tvåa igen och nu visste jag redan hur jag skulle ta starten så jag fick en okej bra start fast det är alltid svårt att starta på yttern i första kurvan. Jag kom trea ut ur första kurvan och hade en plan om hur jag skulle köra mig i mål. Fast när jag precis skulle köra om tvåan dog min motor. Jag hade inget varv och bilar bara åkte förbi. Jag stannade för att försöka hitta felet men när jag hittade felet tillslut så hade jag redan blivit varvad två gånger. Stiftet till avbrytsknappen hade gått av så det gick inte att starta bilen. Något som man aldirig skulle tänka sig kunde hända. Fast det hände och det var bara att acceptera läget.

 

Jag är nöjd över att jag låg tvåa hela dagen med 20 startande och en rolig sak var att jag var med i tidningen dagen efter. Nästa tävling är i Järfälla som är en rolig bana tycker jag.

 

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

RMC i Lidköping

2013-08-20

 

Planen inför Lidköping var att träna på fredagen och tävla på både lördagen och söndagen, alltså började vi med att träna på fredagen.

 

På träningen gick det väldigt bra. Första träningspasset var det blött, men det torkade snabbt. Hela dagen därefter var det torrt. Det gick bra på träningen och vi hittade farten.

På lördagen var det race dags. Under den första träningen låg jag dåligt till,men jag tog igen och på den andra träningenvar jag snabbast. På tidskvalet satte vi på nya slicks, som man brukar göra, men den här gången gick det inte bra. Jag kände att jag hade bättre grepp i de gamla däcken än de nya. Jag kom tillslut på en femte plats. I kvalheaten kom jag fyra och tvåa, vilket var väldigt kul, dessutom ledde jag ett litet tag under kvalheat 2, vilket var väldigt roligt eftersom det var en RMC tävling d.v.s de bästa av de bästaförarna körde.

 

Intill förfinalen fick jag starta på en tredje plats och även i förfinalen slutade jag på en andra plats! De nya däcken gick bara bättre och bättre ju mer man åkte på dem.

 

I finalen fick jag starta tvåa.Eftersom jag startade på yttern så vågade jag inte riktigt vara tuff så jag ville bara ta mig igenom första kurvan utan att krascha och det lyckades jag med. Dock så förlorade jag två platser, men efter 4 varv tog jag igen de två platserna. Jag låg tvåa och försökte att dra ifrån från de bakom mig, men ändå köra ifatt föraren framför mig, men det var så jämnt mellan oss att det inte gick att dra ifrån. Jag fick andra snabbaste tid i finalen, vilket var väldigt bra och det bästa av allt var att jag kom tvåa i en RMC tävling! Det kändes bra när jag såg att min klubbkompis och min klasskamrat Carl Zettervall kom trea!! Två Linköpings killar på pallen!

 

Enligt väderprognosen skulle det regna hela söndagen, men så blev det inte. På träning ett gick det inget bra, men under andra träningen jag kom trea. På tidskvalet upptäckte pappa att avgassystemet hade gått sönder och sa att jag skulle göra det bästa jag kunde, men jag kände att all effekt ur motorn hade gått bort. Jag hade ingen effekt kvar och jag kunde knappt gasa för motorn gick inte bra. Med den motorn så kom jag ändå på en tolfte plats. Efter att pappa köpt ett nytt avgasrör startade jag på tolfte plats och i starten körde en kille in i sida av min kart och jag åkte av. Jag låg då sist, men lyckades ändå köra upp mig till en 14:e plats.

 

I andra kvalheatet startade jag på 14:e plats och kom femma. I förfinalen fick jag starta 9:a och jag körde upp mig till en femteplats igen. Nu kom finalen och det hade redan regnat i förfinalen, men det slutade regna. Nu var frågan om vi skulle köra med regndäckeller slicks. Vi valde tillslut att byta till slicks i sista sekund och det var rätt val. Jag fick en bra start i finalen och låg tvåa och sen körde jag av banan. Jag kom upp på banan igen, men sedan körde jag av igen. Jag körde alltså av tre gånger, vilket var en katastrof, men jag satte tredje snabbaste varv och jag slutade på en sjätte plats. Det var tråkigt för Carl att han blev avkörd sista varvet, men han körde också väldigt bra under hela helgen.

 

Nu är det tävling på hemma banan i Linköping den 25 augusti - MKR 7!!

 

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Först i mål i Gävle

2013-08-12

 

Dagen började inte bra. Jag hittade aldrig greppet bak, så redan på träningarna låg jag lite efter än vad jag brukar ligga. Under tidskörningen satte vi på nya däck och det gick bara fort de första varven, sedan gick det långsammare och långsammare. Varför visste vi inte? Efter 5 varv tappade jag all grepp bak. Jag fick iallafall en andra tid, vilket gav mig en andra startposition. Jag var glad över att jag hittade farten, även om det bara var ett varv och sen gick det inget snabbt.

Sedan var det dags för kvalheat 1. När vi hade ställt upp vid startgriden för att åka märkte pappa att jag hade en punktering på vänster bak och det förklarade varför det släppte bak. Vi fick inte byta däck, eftersom att reglerna säger att om man får punka på banan och om man vill byta däck måste man köra med det punkterade däcket och sedan komma in i depå för att byta. Jag fick order om att om det började släppa för mycket skulle jag åka in även om det höll. Det gick inte snabbt och det släppte väldigt mycket. Jag hade redan tappat 2 platser, men jag kämpade och helt plötsligt var det bara 4 varv kvar. Jag kom i mål som femma med ett punkterat däck!!

 

Efter att vi hade lagat däcket fick jag starta femma i kvalheat två och jag plockade direkt två platser i starten. Det gick så snabbt och karten gick så bra att jag körde om tvåan och tog över andra platsen. Jag jagade ikapp ettan och körde om honom också och satte racets snabbaste varv! Jag drog ifrån de där bak och vann heatet! Det kändes bra att vinna, men jag visste att det skulle bli dubbelt så tufft i finalen.

 

På pausen till finalen började det regna lite grann, men vi var inte säkra på huruvida vi skulleköra med regninställningar eller slickinställningar, men valde tillslut regninställningarna vilket var det bästa valet.

 

Finaldags och jag startade tvåa och gjorde en superstart! Redan andra kurvan ledde racet. Jag drog ifrån snabbt och höll det avståndet i hela tävlingen och tillslut vann jag!! Det kändes hur bra som helst och jag ville inte åka in i depån för att jag ville bara köra!! När jag väl kom ini depån var det många som var glada för min skull och vi lämnade in gokarten till kontrollen. Sedan fick vi ett beslut om att vi har blivit diskade på grund av att mitt högra bakhjul har åkt 2mm för långt in. När vi höll på med alla inställningar precis innan finalen, skruvade vi inte åt hjulet tillräckligt bra så den hade åkt in 2 mm för mycket och därför blev jag diskad...

 

Både jag och pappa blev väldigt ledsna och besvikna, men jag visade i alla fall att jag är en ” force to be reckonedwith”! Jag är väldigt nöjd över att faktiskt komma först i mål och vinna två gånger, i både torrt och vått. Nästa tävling kommer vara i Lidköping om en vecka och det ser jag framemot.

 

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

RMC Helsingborg

2013-07-02

 

Jag hade inte tävlat och kört på länge så när vi kom till Helsingborg var jag taggad. Vi var framme på torsdagen och schemat för helgen var träning på fredagen, race 1 på lördagen och race 2 på söndagen.

 

På fredagen var det fint väder, men lite blåsigt. Vi fick bara köra 7 träningspass som pass var 10 min långa. Jag behövde utnyttja varenda träning för att lära mig banan och hitta en bra inställning på karten. När det bara var 2 träningar kvar började jag bli snabbast av alla och på sista träningen var jag snabbast.

 

På lördagen skulle det enligt väderprognosen regna och banan var blöt på första träningen fast torkade till andra träningen. Jag var topp 5 hela tiden och det gick bra, men när jag fick starta fyra i första heatet fick jag en liten knuff bakom mig och jag åkte ur banan fast kom ganska snabbt upp igen. Denna avåkning gjorde så att jag låg sist med ett krokigt styrstag, men jag körde upp mig till tionde plats igen, vilket jag är väldigt glad över. I kvalheat 2 startade jag 10 och kom 7. Med en tionde plats och en sjunde plats fick jag starta 8 i förfinalen och då spöregnade det. Det gick väldigt bra och jag lyckades att köra upp mig till en femte plats. Banan torkade väldigt snabbt så redan till finalen var det torrt och jag höll min femte plats och kom femma på lördagens race.

 

På söndagen skulle det regna ännu mer än vad det gjorde på lördagen enligt väderprognosen och på träning 1, 2 och tidskörningen var det regn. På tidskörningen kom jag femma. Under kvalheat 1 hade banan torkat, dock inte helt och hållet då det fortfarande var blött i sista kurvorna. Jag råkade halka ut på det blöta spåret två gånger och tappade 5 placeringar fast tog igen 2 och kom åtta. Nu fick jag starta åtta i andra kvalheatet och jag gjorde en superbra start. Jag låg femmaefter första kurvan och sedan i racet tog jag igen de 2 platserna jag förlorade tidigare. Jag kom trea tillslut, vilket både jag och pappa var jätte glada över. De platserna gjorde att jag fick starta femma i förfinalen. Under förfinalen var banan blöt under de två första varven, men den torkade snabbt och alla hade regndäck så däcken brändes och nu var det så att den som hade minst lufttryck i däcken skulle det gå snabbt för. Mina däck brändes väldigt snabbt och jag tappade 3 platser så jag vart åtta. I finalen var det torrt och jag körde upp mig tre platser så jag kom femma där igen.

 

Två femte platser fick på sveriges allra bästa förare! Jag blev jätte nöjd!

 

Hälsningar,Harisracing

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Två andra platser irad!

2013-05-28

 

Dagen började perfekt i Västerås där jag hade första bästa tid den första träningen. Det var soligt och väldigt varmt, men det fanns en chans att det kunde börja regna precis i tid för finalen. Det var 27 stycken som körde så det var ett fullt fält. Jag testade lite saker under träning 2 och 3 och kände att vi hade hittat rätt med karten tills tidskörningen.

 

Under tidskörningen hade jag mycket trafik så jag fick bara 3 fria varv, men de varven gav mig en tredje plats, dock visste jag att jag kunde ge mer än det. I heat 1 startade jag trea och kom tvåa. Detta gav mig en startplats på andra rutan till kvalheat 2, men där förlorade jag en placering så jag kom trea.

 

I finalen startade jag trea igen och det var lite läskigt, eftersom jag kände på mig att regnet skulle falla under racets gång och att köra i regn med slicks är inte alltid så kul. Redan i starten inträffade en kollision, men klarade mig ut ur första kurvan hel och tappade ingen placering som tur var. Jag tog andra platsen direkt på det andra varvet och jagade därefter ikapp ettan. När det var 18 varv kvar av racet hade jag hunnit ikapp ettan men kunde inte komma om. Jag avslutade finalen på en andra plats vilket var rikitgt kul!

 

Jag är väldigt nöjd med min andra placering och det är ju också den andra, andra platsen i rad, vilket jag är väldigt nöjd med. Nu är det ca 3 veckor kvar tills nästa tävling, som kommer vara RMC i Helsingborg. Dit kommer alla från hela klassen att köra, minst 40 stycken.

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Andra plats i Södertälje!

2013-05-13

 

Pallplats i Södertälje! Äntligen! En felfri tävling som förde mig till en andra plats. Jag var snabb hela helgen och som i Järfälla började dagen helt perfekt.

Jag var trea på första träningen och tvåa på andra träningen. På tredje träningen gick det lite sämre och jag kom femma, fast sedan när det var dags dör tidskörningen, fick jagtill en riktigt bra tid som gav mig en andra placering. Det betydde att jag fick starta på en andra plats i kvalheat 1.

 

Med en bra start och med tålamod avslutade jag kvalheat 1 på en andra plats, vilket var väldigt bra. Jag fick starta tvåa igen i kvalheat 2, och precis som i förra starten fick jag till en bra start igen. Kvalheaten var 12 varv och på det näst sista varvet attackerade jag ledaren, vilket gjorde att jag tog över ledningen och vann kvalheat 2. Det kändes väldigt bra och kul att komma i mål först av alla 27 förare.

 

Med en andra plats och en första plats i kvalheaten fick jag starta tvåa igen i finalen. Nu visste jag redan hur jag skulle få till en bra start från andra rutan. Precis som i båda kvalheaten fick jag till en bra start. Efter första kurvan låg jag trea och eftersom det nu var 19 varv som skulle köras tog jag det lugnt med att attackera fast det gjorde inte föraren som var framför. Han körde om direkt och började till och med dra ifrån den lilla klungan jag låg i och då fick jag agera snabbt och köra om så jag tog över andra platsen. Jag jagade ikapp ledaren och körde bakom honom tills det var tre varv kvar. Då attackerade jag och tog över ledningen. Fast ledningen höll inte länge. Motståndaren tog tillbaka ledningen varvet efter och därefter kunde jag inte attackera någon mer gång så jag kom tvåa.

 

En andra plats blev både jag och pappa väldigt nöjda med och ännu roligare var ju att jag vann ett kvalheat!Om två veckor blir det att köra i Västerås. Västerås banan är en av mina favorit banor.

 

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2 olycks tävlingar

2013-05-10

 

Två tävlingar har körts detta år änså länge har vi inte haft en bra start på säsongen.

Min första tävling för säsongen var i Rasbo. Som alla andra år har det inte gått så bra där. Jag var ganska snabb på tidskörningen och träningarna, fast när finalen kom låg jag på en fjärde plats och var snabb,men kunde inte köra om karten framför mig. Jag testade med en manöver men misslyckades inte. Misstaget kostade mig 4 placeringar, dock lyckades jag ta igen en placering det sista varvet. Jag var väldigt snabb under finalen och lite för ivrig de sista varven. Jag slutade min första tävling för säsongen på en 7:e plats.

 

Inför RMC i Järfälla tog jag nya tag och dagen började perfekt. Jag var 4:a på första träningen och 4:a på tidskörningen också. Det gav mig fjärde startposition för heat 1. Jag fick starta på yttre sidan och två kartar från den inre sidan ''gled'' ut och körde ut mig. Från fjärde plats tappade jag alla placeringar så jag låg sist, så under de första 10 varven fick jag jobba upp allting. Jag var väldigt snabb och körde om 2 stycken per varv, vilket gjorde att jag kom från längst bak i fältet till 9:a. Det var min bästa uppkörning jag någonsin har gjort.

I starten på kvalheat 2 var både jag och pappa väldigt glada över att jag var så snabb så nu startade jag 9:a, men blev direkt överkörd i starten. Jag fick 3 gokartar över mig och hela karten gick sönder. Jag fick därmed bryta tävlingen och det blev rödflagg.

 

Ambulanspersonalen kom ut till banan för att se om jag var okej och det slutade med att jag fick bandage runt handen. Halva karten gick sönder och den var helt ny. Men värsta av allt var nog att mitt chassi blev 6mm böjt, vilket är jätte mycket. Både jag och pappa fick vara ute i garaget och fixa karten en hel dag.

 

Nästa tävling kommer hålla hus i Södertälje vilket är en väldigt rolig bana. Jag kom tvåa där förra året och nu har jag väldigt stora förväntningar inför söndagen.

 

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Inställda tävlingar

2013-04-18

 

Nu har redan två stycken tävlingar blivit inställda p.g.a två olika orsaker. Klippan cup som skulle vara årets första tävling blev inställt p.g.a för få anmälda. För att tävlingen skulle köras behövdes det minst 10 anmälda förare när det bara var 5. Årets andra tävling som skulle gått den 20 april blev också inställt p.g.a för mycket snö på banan. Nu får vi bara hoppas på att mkr 1 i rasbo inte kommer bli inställt.

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Årets första träning!

2013-03-31

 

Jag kom precis hem från kartingbanan, där jag och pappa har varit och tränat idag. Det var väldigt spännande att få köra igen efter den långa vinterpausen. Snön på banan har försvunnit, och runt banan finns det snö som håller på att smälta. Eftersom att snön smälter, rinner det ner vatten på banan, vilket gör att det blir svårt för inbromnsingen. Jag tyckte att det var jätte kul att få börja köra igen! Nu blir det att putsa karten och göra den redo inför nästa träningsdag. För mer bilder av dagen, klicka här!

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Meka med karten!

2013-03-09

 

I dag har jag och pappa mekat med karten hela morgonen och jag fick fick ta på mig min utrustning för att sedan sätta mig i karten. Vi balanserade den och det visade sig att den redan var riktigt bra balanserad. Sammtidigt som vi balanserade karten så fotade pappa mig och då kom jag ihåg den där gången när vi precis fått vår första ''stora kart'' dvs. när vi slutade med cadetti. Så jag satte mig och photoshopade en liten bild för skojs skull på en bild från 2009 och från idag. Klicka här för att se på bilden. Det kändes spännande att äntligen få sitta i den nya karten.

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ny Hjälm!

2013-03-03

 

I år ska jag bära på en ny hjälm. Det blev en arai ck-6. Jag ska också bära på Samma overall, handskar och skor som förra året. Ett grönt visir finns det också på hjälmen för det skulle passa bra in till karten. Det kommer bli kul att få köra med den i år.

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Årets nya kart!

2013-02-18

 

I år så ska jag köra årets nya tonykart. Den '''största'' skillnaden melllan årets och förra årets kartar är nog att de ändrat lite på dekalerna. Pedal systemet har också ändrat på sig lite grann, de har nämnligen blivit magnesium och fått en annan form. Jag tycker att karten är snygg och ser framemot att få börja köra den.

 

Hälsningar, Harisracing

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ny Design på sidan

2013-02-02

 

Jag har börjat att jobba på en ny design till sidan som ni kanske har märkt. Den är under konstruktion och allting är inte helt klart än men jag kommer att sätta in bilder osv. Gilla gärna min nya facebook sida för mer info om den nya sidan och mer uppdateringar.

 

Hälsningar, Harisracing